112 diena
Februāris karjeras izglītībā aizritēja iepazīstot vienotā ārkārtas palīdzības izsaukuma numura 112 dispečera profesiju. Vidzemes VUGD vecākā inspektore SandraVējiņa sarunā ar Vidzemes VUGD operatīvās vadības pārvaldes zvanu apstrādes inspektori, dežuranti, jeb dispečeri Evitu, skolēnus iepazīstināja ar dispečera profesiju, ikdienas pienākumiem, un prasmēm, kādas nepieciešamas, darot šo darbu.
RADOŠAIS DARBS vizuālajā mākslā – MAKETS
Lai izprastu atšķirību starp teoriju un vēsturi arhitektūrā, 5.klases skolēni, vizuālās mākslas stundās, izstrādāja idejas kādas ēkas (baznīca, tornis, veikals, dzīvojamā māja utt.) maketam. Skolēnam, iejūtoties arhitekta vai inženiera profesijā, plānojot, zīmējot un izkrāsojot ēku, darba procesā bija jāizplāno, piemēram, lai logu un durvju izmērs, forma, krāsu salikums un sienu virsmas apdares materiāls atbilstu izvēlētajai ēkai. Skolēnam bija jāņem vērā arī tas, ka katram stilam ir raksturīgas konkrētas iezīmes un īpašību kopums. Arhitektūras stiliem izšķir funkcionālo, konstruktīvo un māksliniecisko pusi. Skolēnu mācību stundas pamatuzdevums bija radīt jaunas idejas, veidojot ērtu lietošanai un vienlaicīgi skaistu arhitektūru.
Arhitekti projektē ne tikai ēkas, bet arī ciematus un pat pilsētas. Arī mūsu skolā ir tapusi skaista pilsēta ar skolēnu izveidotajiem maketiem. Visiem skolēniem darba procesā bija iespēja eksperimentēt un kombinēt dažādus materiālus, tehnikas, paņēmienus un tehnoloģijas savā jaunrades darbā. Un tieši eksperimentējot un improvizējot ir iegūta jauna pieredze, pilnveidojoties.
Materiālu sagatavoja: vizuālās mākslas skolotāja ILONA MEŽINSKA
Erasmus + projekta “Izpētīsim mūsu kultūras” (Lets explore our culture LEOC) noslēgums Spānijā
No 22.02. līdz 27.02.2022. mūsu skolas 5 skolēnu grupa ar skolotājām Ilutu, Ingūnu un Ilzi paviesojās Spānijā Erasmus + projekta “Izpētīsim mūsu kultūras” (Lets explore our culture LEOC) ietvaros.
Projekta galvenais mērķis - iepazīt dažādu valstu kultūru, tradīcijas un paražas, lai stimulētu skolēnus izpētīt tradīciju un starpkultūru daudzveidību, kā arī veicinātu dialogu partnerskolu starpā. Guvām labu pieredzi un iespēju pārbaudīt savas angļu valodas, komunikācijas prasmes. Kopā devāmies dabas, pilsētas, muzeju apskatēs, dejojām un klausījām flamenko dziesmas, izgaršojām spāņu ēdienus, izbaudījām nesteidzīgo dzīves ritmu.
Annijai patika patika iepazīt jaunus cilvēkus , Luīzei- kalnu raktuves, kur 1999. g. tika atklāts pasaulē lielākais ģeods- Pulpí, kas ir izklāts ar ģipša kristāliem, kuru garums sasniedzas līdz 2 metriem, datorikas nodarbības skolā, Tomam – peldēt baseinā, Ļizai un Elīzai patika karnevāls, dejas un košā, priecīgā skola, Spānijas daba.
Lieliska pieredze! Taču atgriežoties sapratām, ka citur ir labi, taču mājās- vislabāk.:)
Skolotāja Ilze Brice
Topošo pirmklasniek!
VIDEO:
Kārtējā kalendārā gada ietvaros no 1.marta līdz 30.aprīlim notiek pieteikumu pieņemšana bērnu uzņemšanai 1.klasē
Kas jādara, lai pieteiktu bērnu mācībām 1.klasē vispārējās izglītības iestādē, kas sniedz pamatizglītības programmas apgūšanas iespējas bērniem no 7 gadu vecuma?
Vecāki vai aizbildņi (turpmāk – vecāki) piesaka bērnu pamatizglītības apguvei iestādes 1.klasē tajā kalendārā gadā, kad bērnam aprit septiņi gadi.
Atkarībā no veselības stāvokļa un psiholoģiskās sagatavotības bērns var sākt pamatizglītības ieguvi vienu gadu agrāk vai vienu gadu vēlāk saskaņā ar vecāku vēlmēm un ģimenes ārsta atzinumu (medicīniskā izziņa 026/u) vai psihologa atzinumu.
Pakalpojuma apraksts šeit
Dokumentu iesniegšana:
- ja jums ir izveidota e-adrese, izmantojiet to saziņai ar pašvaldību, iepriekš lejuplādējot pieteikumu, aizpildot, saglabājot savā datorā un, pievienojot to pielikumā, nosūtiet sagatavoto dokumentu no savas e-adreses uz Valmieras novada Izglītības pārvaldes e-adresi;
- parakstot pieteikumu ar drošu elektronisko parakstu un nosūtot uz e-pasta adresi Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. ;
- klātienē (ja nav iespējams izmantot kādu no diviem iepriekšējiem variantiem) Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā (Lāčplēša ielā 2 1.stāvā, 103.kabinetā).
Bērnus ar speciālajām vajadzībām izglītības iestādē uzņem atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un konkrētās iestādēs nolikumu, pamatojoties uz Pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinumu.
Nepieciešamie dokumenti:
Iesniedzot pieteikumu klātienē, jāuzrāda arī:
- vecāka vai kāda cita bērna likumiskā pārstāvja vai tā pilnvarotās personas personu apliecinošs dokuments. (Pilnvarotajai personai papildus jāuzrāda rakstveida pilnvara.)
- bērna dzimšanas apliecība vai cits personu apliecinošs dokuments.
Rindas veidošana:
Bērni rindā uz vietu 1.klasē tiek reģistrēti pēc kārtas noteiktā secībā. Informācija par rindu ir publiski pieejama un tiek atjaunota katra mēneša 15.datumā par stāvokli uz kārtējā mēneša 1.datumu.
Publiski pieejama šāda informācija:
- reģistrētā bērna rindas kārtas numurs;
- pieteikuma reģistrācijas datums;
- pieteikuma reģistrācijas numurs;
- izvēlētās izglītības iestādes nosaukums;
- papildu informācija (par izmaiņām, ja tādas tiek veiktas, pamatojoties uz likumiskā pārstāvja pieteikumu).
Pieņemot lēmumu par vietas piešķiršanu, Valmieras Izglītības pārvalde nosūta vecākiem izziņu par vietas piešķiršanu iestādē. Bērniem, kurus nevar nodrošināt ar vietu vecāku izvēlētajā iestādē līdz kārtējā gada 1.septembrim, pārvalde piedāvā vietu citā iestādē, kurā ir brīva vieta.
Kontaktinformācija:
Valmieras novada Izglītības pārvaldes biroja administratore Antra Medne, tel. 64210697, Šī e-pasta adrese ir aizsargāta no mēstuļu robotiem. Pārlūkprogrammai ir jābūt ieslēgtam JavaScript atbalstam, lai varētu to apskatīt. .