Lāčplēša diena 2022
Aicinām ģimenes piedalīties Valmieras novada pašvaldības organizētajā lāpu gājienā un iedegt māju logos svecītes, godinot Latvijas brīvības cīnītājus!
Dzeja. Lasi! Izproti! Radi!
,,Glezna – tā ir dzeja, kuru mēs skatāmies,
bet dzeja – glezna, kuru dzirdam”. Leonardo da Vinči.
Arī šogad, tāpat kā citus gadus, rudens mūsu skolā literatūras stundās bija dzejas laiks. Šogad dzejas pasaules neparastumu atklāt vairāk aicinājām sesto klašu skolēnus.
Iepazīstot dzejnieku radītos tēlus, skolēni dalījās arī savā pieredzē par spilgtākajiem iespaidiem bērnībā. Uzmanība galvenokārt tika pievērsta emocijām un to nozīmei dzejas liriskā varoņa izpratnē. Skolēni pētīja Aspazijas dzejoļus gan no saturiskā, gan mākslinieciskā, gan formas viedokļa. Meklēja atslēgvārdus, strādāja radoši, literāros tēlus un elementus grupējot un vizualizējot. Tā tapa vizuāli interesanti darbi par Aspazijas dzejoli ,,Ilgu zeme”, kuru izpildē varēja gan zīmēt, gan veidot kolāžu.
Domājot par to, kā labāk uztvert dzejas darbu, skolēni veidoja prezentācijas vai īsus video izvēlētam dzejolim. Šeit lieti noderēja digitālās prasmes. Prezentāciju un dzejoļu izteiksmīgas runāšanas no galvas vērtēšanā piedalījās ne tikai skolotājas, bet arī paši skolēni, paužot savu viedokli un pamatojot to. Tā katrs no skolēniem izpaudās radoši, rādot priekšnesumu, ko varēja baudīt gan vizuāli, skatoties prezentāciju, gan klausoties. Dzejoļa prezentācijai bija piemeklēta atbilstoša mūzika, turklāt skolēns izteiksmīgi deklamēja dzejoli no galvas.
Un visbeidzot – kad bija izpētīti U.Ausekļa formas ziņā ļoti dažādie dzejoļi, skolēni paši kļuva par dzejniekiem. Viņi radīja jaunrades darbus – akrostihus ,,Mans rudens”.
Ieskatam paveiktajā labākie 6.a, 6.b un 6.d klases skolēnu darbi šeit
Latviešu valodas skolotājas Dzintra Indriksone un Ilona Ozoliņa.
DALĪTIES – TAS NOZĪMĒ – KOPĀ SPĒT VAIRĀK
Rudens brīvlaikā mūsu skolotājiem tika piedāvāti un noorganizēti kursi “Jaunrades darbu vērtēšana kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslas jomas vizuālajā mākslā”. Dalīties ar kolēģiem ir mūsu skolas tradīcija, jo „dalīties ar zināšanām – nozīmē - kopā spēt vairāk.” Mūsdienu tehnoloģijas ļauj mums vēl ērtāk un jaudīgāk savienot dažādu zināšanu un prasmju apguvi, iepazīstot ne tikai jaunas lietas, bet arī nostiprināt esošās, jau sen zināmās. Redzot un salīdzinot dažādu praktisko darbu piemērus, skolotājiem bija iespēja, labāk izprast jaunrades lomu un nepieciešamību mūsdienu straujajā ekonomikas attīstībā, meklēt risinājumus kā to veicināt un eksperimentējot raisīt fantāziju, kā arī spēt to atpazīt skolēnu radošajos darbos. Kursu programmas izstrādātais saturs papildināja arī skolotāju zināšanas par kreativitātes (radošuma) lomu izglītības procesos un jaunrades darbu vērtēšanas kritērijiem, rodot priekšstatu par formatīvās un summatīvās vērtēšanas veidošanas nosacījumiem.